Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2018

Τελευταία Ενημέρωση07:55:03 AM GMT

Βρισκεσαι στη σελιδα: ΘΕΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο: Εκδηλώσεις με ουσία ή επετειακές γιορτούλες χωρίς πρακτικό αποτέλεσμα;

Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο: Εκδηλώσεις με ουσία ή επετειακές γιορτούλες χωρίς πρακτικό αποτέλεσμα;

E-mail Εκτύπωση PDF
traffic

22 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ - ΗΜΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για τη βιώσιμη μετακίνηση, στα πλαίσια της "Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας" οργανώνονται και φέτος σε πολλές εκατοντάδες πόλεις της Ευρώπης. Ως κίνηση πολιτών «ΜΙΑ ΚΡΗΤΗ – Περιβάλλον-Άνθρωπος» στηρίζουμε τέτοιες προσπάθειες, παίρνουμε μέρος σ αυτές και καλούμε τους πολίτες να κάνουν το ίδιο.

Το θέμα της βιώσιμης μετακίνησης είναι εξαιρετικά επίκαιρο και στην Κρήτη, όπου πόλεις και χωριά ασφυκτιούν από την κυριαρχία του Ι.Χ. και την απουσία εναλλακτικών λύσεων. Οι δημοτικές και περιφερειακές εκλογές είναι μία ευκαιρία να μπουν σε συζήτηση στρατηγικές και προτάσεις για βιώσιμη μετακίνηση. Οι συνειδήσεις είναι τώρα πιο δεκτικές, με την ακριβή βενζίνη, τα μειωμένα εισοδήματα, και τα θετικά παραδείγματα που σιγά-σιγά αυξάνονται και στην Ελλάδα.

Εκείνο που χρειάζεται είναι τόσο δουλειά προς την κοινωνία για να αλλάξουν ξεπερασμένες νοοτροπίες και συμπεριφορές όσο και πολιτική βούληση από την τοπική αυτοδιοίκηση για προώθηση συγκεκριμένων αποφάσεων και μέτρων.

Προς την κατεύθυνση αυτή η κίνησή μας θα παρέμβει αποφασιστικά. Οι επετειακές εκδηλώσεις και γιορτές που συνηθίζουν οι δήμοι, χωρίς –στη συντριπτική τους πλειοψηφία- να τολμούν κάτι ουσιαστικό σε πρακτικό επίπεδο, δεν μας συγκινούν. Για να βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωής μας πρέπει να τολμήσουμε.

Ακολουθούν κάποιες συγκεκριμένες προτάσεις:

  • Στην Κρήτη τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει ελάχιστα για το κυκλοφοριακό και χρειάζονται να γίνουν πολλά περισσότερα. Οι πόλεις κατά την γνώμη μας, πέρα από τις μονοδρομήσεις, έχουν ανάγκη από μέτρα αποθάρρυνσης της χρήσης του αυτοκινήτου στο κέντρο. Έχουν ανάγκη από μεγάλα δίκτυα πεζοδρόμων, από περιφερειακούς δρόμους και περιφερειακά πάρκιγκ με ταυτόχρονη ενίσχυση του ρόλου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Όχι πάρκιγκ στο κέντρο της πόλης, όχι πάρκιγκ σε Δημοτικά πάρκα και πεζοδρόμια. Δημιουργία χώρων στάθμευσης στις εισόδους των πόλεων. Ενθάρρυνση τους πολίτες να αφήνουν το ΙΧ τους στους χώρους αυτούς και να χρησιμοποιούν λεωφορεία που φεύγουν κάθε 10 λεπτά από κάθε χώρο στάθμευσης, να δανείζονται δωρεάν ή να νοικιάζουν ποδήλατα για την μετακίνησή τους στην πόλη.
  • Έχουν επίσης ανάγκη από την αποκατάσταση των πεζοδρομίων, αυτών έστω των μικρών. Να απαλλάξουμε τα πεζοδρόμια, από τις καταλήψεις από τα καταστήματα, τις καρέκλες. Έχουν ανάγκη από σεβασμό στον πεζό, στον πολίτη, στη μητέρα, βελτίωση της κυκλοφοριακής αγωγής και αλλαγή κουλτούρας. Να περιοριστούν οι ταχύτητες μέσα στην πόλη και να μπουν αυστηρά όρια. Όχι σούζες και μαρσαρίσματα. Έχουν ανάγκη επίσης και μέτρα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και αυστηρά μέτρα για την αντιμετώπιση της ηχορύπανσης.
  • Πρέπει να ενισχυθεί ο ρόλος του ποδηλάτου με την αξιοποίηση, την ορθή λειτουργία και την επέκταση των ποδηλατοδρόμων.
  • Τα αποτελέσματα όλων αυτών των δράσεων θα πρέπει να αποτιμώνται κατά τακτά χρονικά διαστήματα και να λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα. Γιατί αλλιώς θα φλυαρούμε κάνοντας δημόσιες σχέσεις, χωρίς αποτελέσματα, και η κατάσταση διαρκώς θα χειροτερεύει σε βάρος της ποιότητας της ζωής των κατοίκων.