Παρασκευή, 23 Ιουνίου 2017

Τελευταία Ενημέρωση06:24:32 PM GMT

Βρισκεσαι στη σελιδα: ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΟΜΙΚΑ Τροχαία Εγκλήματα και «απονομή Δικαιοσύνης»

Τροχαία Εγκλήματα και «απονομή Δικαιοσύνης»

E-mail Εκτύπωση PDF
odiko-atyhima

Στο Άρθρο 31 του σχεδίου νόμου με τίτλο «ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΠΟΝΟΜΗ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ» που συζητείται στη βουλή από τις 16/12 ο υπουργός Δικαιοσύνης εισηγείται την μετατροπή από πλημμελήματα σε πταίσματα για τα αδικήματα που οφείλονται στην «Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος , φαρμάκων ή τοξικών ουσιών» (Άρθρο 42 Κ.Ο.Κ.) και σε παραλείψεις στα μέτρα ασφαλείας σε «Αγώνες στις οδούς και στις πίστες» (Άρθρο 49 του ΚΟΚ). Είναι απίστευτο σε μια χώρα που επί δεκαετίες μετράει πάνω από 1500 νεκρούς και υπερδιπλάσιους βαριά τραυματίες στους δρόμους, σε μια χώρα που βρίσκεται στη χειρότερη θέση στην Ευρώπη σε αριθμό θανάτων από τροχαία (130 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 69) να προωθούνται τέτοια μέτρα. Για ποιό λόγο; Aντιγράφουμε από την εισηγητική έκθεση:

Κρίνεται ότι είναι ανάγκη μερικές αξιόποινες πράξεις που δεν εμφανίζουν «εγκληματικό άδικο» και στην ουσία πρόκειται για πράξεις με μικρή κοινωνική απαξία και οι οποίες σήμερα είναι πλημμελήματα και επιβαρύνουν υπέρμετρα τα πινάκια των δικασίμων των Μονομελών Πλημμελειοδικείων να «υποβιβασθούν» αυτές σε πταίσματα και να δικάζονται από τα Πταισματοδικεία”.

- Φαίνεται τελικά ότι το ενδιαφέρον για την κατανάλωση αλκοόλ και η έλεγχοι αλκοτέστ αποσκοπούν απλώς στην είσπραξη προστίμων ενώ τα λίαν πιθανά δραματικά επακόλουθα είναι αδιάφορα.

- Πόσες αλήθεια υποθέσεις για παραβίαση των κανόνων ασφαλείας σε ράλι ή πίστες εκκρεμούν δικαστικά για να θεωρούνται φόρτος για την δικαιοσύνη; Αν δεν κάνουμε λάθος μία: το έγκλημα στην πίστα Αφιδνών τον Απρίλη του 2010 με νεκρό ένα παιδί και τραυματίες τον αδελφό του και τον πατέρα του που πήγαν να παρακολουθούσαν αγώνες που πραγματοποιούνταν χωρίς τήρηση των κανόνων ασφαλείας.

- Τι συμβαίνει λοιπόν;

Το υπουργείο Δικαιοσύνης (το οποίο δεν συμμετέχει στην διυπουργική επιτροπή για την οδική ασφάλεια) σχεδιάζει τη δική του πολιτική τροποποιώντας τον Κ.Ο.Κ… Ταυτόχρονα το υπουργείο Μεταφορών (επικεφαλής της διυπουργικής επιτροπής) σχεδιάζει την δικά του τροποποίηση του Κ.Ο.Κ…

- Ζητάμε την άμεση ενεργοποίηση όλων των ενδιαφερόμενων για την οδική ασφάλεια, να διαμαρτυρηθούμε ΤΩΡΑ και να πιέσουμε για να μη περάσουν αυτές οι μετατροπές.

- Ζητάμε απ όλους τους βουλευτές να καταψηφίσουν το άρθρο 31 του σχεδίου νόμου και να ψάξουν τις λεπτομέρειες του, πιθανόν να υπάρχουν κι άλλα σημεία που δεν είδαμε εμείς.

- Απαιτούμε σεβασμό για τα θύματα των τροχαίων.

- Ζητάμε μια συνολική αλλαγή στον τρόπο αντιμετώπισης (ποινική και αστική) των τροχαίων εγκλημάτων από την δικαιοσύνη. Τά τροχαία δεν είναι ατυχήματα! Δεν είναι αριθμοί στα πινάκια των δικαστηρίων. Δεν είναι πταίσματα, αλλά μια μάστιγα που ξεσκίζει την ελληνική κοινωνία.

16/12/2010
Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α., Ρόδος, You Are What U do, Κώστας Κουβίδης- Αθήνα
Οργανώσεις μέλη της Ευρωπαικής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων (FEVR)